PROTOCOL DE COL·LABORACIÓ
Un acord amb els jutges agilitzarà la retirada de cadàvers de les vies de Ferrocarrils
Els Mossos podran aixecar els cossos sense necessitat que que es presenti l'autoritat judicial per reduir els endarreriments
A Renfe, que encara no té cap conveni similar, es triga una mitjana de més de dues hores a alliberar la circulació
CRISTINA BUESA / Barcelona
El conseller d'Interior, Felip Puig, el president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC),Miguel Ángel Gimeno, i el president de Ferrocarrils de la Generalitat, Enric Ticó, han firmat un acord per agilitzar l'aixecament de cadàvers de les vies ferroviàries. L'objectiu és reduir a la meitat els actuals 40 minuts de mitjana que es triga a retirar un cos en cas d'accident fortuït o decisions voluntàries i que impedeix la circulació dels trens, de manera que l'afectació als usuaris del transport és enorme.
Amb el protocol de col·laboració s'aspira a "sensibilitzar" els jutges perquè "minimitzin" els efectes sobre el servei, és a dir, que vagin com més de pressa millor a l'hora d'autoritzar un aixecament de cadàver, com ja passa al metro de Barcelona. A partir d'aquest acord, han explicat Puig i Ticó, el treballador dels Ferrocarrils avisarà els Mossos d'Esquadra i aquests, després de l'autorització judicial prèvia, podran ordenar la retirada del cos per reprendre la marxa dels trens com més aviat millor.
RODALIES, EN TRÀMIT
"Nosaltres ens hem de preocupar dels vius", ha assegurat gràficament el president de Ferrocarrils, que a continuació ha assegurat que les seves línies metropolitanes registren una puntualitat del 99,59% i que si aquest protocol dóna els seus fruits es podria aspirar al 100%.
Els últims cinc anys un total de 20 persones han perdut la vida a les vies de la companyia de la Generalitat. Rodalies està pendent de subscriure un conveni similar, ha explicat el president del TSJC, que ha argumentat que l'extensió de la xarxa de Renfe i les competències de l'empresa havien endarrerit el tràmit.
264 ATROPELLAMENTS A RENFE
Fonts de Renfe han assegurat que estan treballant per aconseguir un acord semblant. En el cas de Rodalies i Regionals seria especialment necessari ja que les xifres són ostensiblement més altes que als Ferrocarrils. Els últims cinc anys hi ha hagut un total de 264 atropellaments amb 214 morts i 50 ferits. D'aquests, la majoria han estat a Rodalies (159 morts i 43 ferits) i la resta a Regionals (55 morts i 7 ferits).
Aquesta elevada incidència en el servei ferroviari també té una altra xifra destacada: si en el cas dels Ferrocarrils la mitjana d'espera perquè arribi l'autoritat judicial és de 40 minuts, en el cas de Renfe triguen molt més ja que el temps mitjà d'espera puja a dues hores i 10 minuts, segons les mateixes fonts.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada